Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Έγγραφο ΣΔΥΔΔΑ προς τη Διοίκηση του ΔΕΑ


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
(Σ.Δ.Υ.Δ.Δ.Α.)
Λ. Ριανκούρ 85-87, Αθήνα
sdydda.blogspot.com
                                                                                                  Αθήνα, 26-3-2020
                                                                                                  Αρ. Πρωτ.  17

ΠΡΟΣ:     1) Το 3/μελές Συμβούλιο Δ/νσης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών
2) Την Προϊσταμένη Δ/νσης του Διοικ. Εφετείου Αθηνών
κ. Καλλιόπη Πασχάλη
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Ομοσπονδία Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΔΥΕ)
Υπόψιν του Προέδρου  κ. Γιώργου Διαμάντη,
και Μέλους της Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσης του Υπ. Δικαιοσύνης
               
Την Τρίτη 24-3-2020 κοινοποιήθηκε στον Σύλλογό μας η με αρ. πρωτ. 10009/24-3-2020 αναφορά του συναδέλφου-μέλους μας Ιωάννη Τσιμπουκίδη, με την οποία ερωτά: 1) αν υπάρχουν τα προβλεπόμενα μέσα ατομικής προστασίας στην Υπηρεσία μας, 2) γιατί δεν ενημερώθηκε ηλεκτρονικώς για τις ημέρες προσέλευσής του στην Υπηρεσία (οι οποίες μάλιστα ήταν 3 ημέρες την προηγούμενη εβδομάδα και 4 ημέρες την τρέχουσα εβδομάδα) και 3) ποιο είναι το κριτήριο της κατά το νόμο εναλλάξ υπηρέτησης συναδέλφων.
Ως προς το 1): Με τα υπ. αρ. 12/9-3-2020, 15/13-3-2020 και 16/17-3-2020 (το τελευταίο μάλιστα συνυπογράφει και η ΠΕΥΓΔΔ) έγγραφα του ΣΔΥΔΔΑ, και πριν τη δημοσίευση των υπουργικών αποφάσεων δηλαδή, αιτούμαστε τη χορήγηση μέσων ατομικής προστασίας (γάντια, μάσκες, απολυμαντικά, σαπούνια, καθαριστικά) και απολύμανση των κτηρίων. Μάλιστα σε τηλεφωνική μας επικοινωνία στις 24-3-2020 ο Γενικός Δ/ντής Οικονομικών Υπηρεσιών, Διοικητικής Υποστήριξης και Ηλεκτρ. Υπηρεσιών κ. Βασίλειος Συμεωνίδης μας διαβεβαίωσε ότι εγκρίνουν κάθε αίτημα για υλικά καθαριότητας, μέσων προστασίας και απολυμάνσεων, σε κάθε Δικαστήριο της χώρας.
Ως προς το 2): Με τα ως άνω έγγραφά μας, αλλά και προφορικά, αιτηθήκαμε-προτείναμε, χάριν οικονομίας δυνάμεων, μείωση του προσωπικού στο απολύτως απαραίτητο. Ομοίως αιτηθήκαμε ηλεκτρονική ανάρτηση, ώστε να λαμβάνουμε όλοι και όλες γνώση.
Σύμφωνα άλλωστε με την από 18/3/2020 απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης «….2. Με ευθύνη του Προϊσταμένου κάθε υπηρεσίας ή φορέα καθορίζεται ο αριθμός των υπαλλήλων και ο ορισμός όσων δύνανται να παρέχουν υπηρεσία με φυσική παρουσία, καθημερινά, με δυνατότητα εκ περιτροπής εργασίας στο 1/3 του αριθμού των εκάστοτε υπηρετούντων υπαλλήλων. Αυτοί θα περιλαμβάνονται σε πίνακα που θα εκδίδεται κάθε Παρασκευή, από την αρμόδια Διεύθυνση η οποία θα ενημερώνει αμελλητί και με κάθε πρόσφορο μέσο (ηλεκτρονικά) τον κάθε υπάλληλο, με ταυτόχρονη κοινοποίηση στην αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού».
Ως προς το 3): Δεν δυνάμεθα ως Σύλλογος να γνωρίζουμε τα κριτήρια της  εναλλάξ υπηρέτησης συναδέλφων, μιας και δεν αναρτώνται ηλεκτρονικώς ή δύνανται να μεταβάλλονται τηλεφωνικώς. Θεωρούμε πάντως αυτονόητη και επιβεβλημένη την τήρηση της εναλλαγής, καθώς και τη χορήγηση ειδικών αδειών, όπως αυτές προβλέπονται- χωρίς να υπεισερχόμαστε σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ή σε άσκηση οποιουδήποτε είδους πίεσης.
Επιπλέον, παρακαλούμε να κοινοποιήσετε στο Σύλλογό μας το προσωπικό ασφαλείας της παρ. 5  της ως άνω Υπουργικής απόφασης.
Συμπερασματικά, επειδή η  ως άνω απόφαση, όπως και η μεταγενέστερη για περιορισμό της κυκλοφορίας, αφορά σε «Μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19…», δηλαδή αφορά στην προστασία της Υγείας και της Ζωής  ΌΛΩΝ μας, εντός και εκτός Δικαστηρίων, προσβλέπουμε στις άμεσες ενέργειές σας.
                                                 Για  το ΔΣ του ΣΔΥΔΔΑ
    Η Πρόεδρος                                   Η Γεν. Γραμματέας
Αμάντα Ταξιάρχου                           Φωτεινή Ροζή


- - - - - - -

Το πρωτότυπο έγγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου 10009/24-3-20 κατατέθηκε στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών και κοινοποιήθηκε σε χειρόγραφη μορφή στο Σύλλογο Δικαστικών Υπάλληλων του Διοικητικού Δικαστηρίου Αθηνών .  

ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ
ΕΦΕΤΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΑΝΑΦΟΡΑ

Του Ιωάννη Τσιμπουκίδη
(Δόκιμου Δικαστικού
Υπαλλήλου,  Γραμματέα ΠΕ
στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών)

1.   
Δια του υπ’ αρ. πρωτ. 15169 οικ/11-3-20 εγγράφου, η προϊσταμένη του τμήματος Διοίκησης και Εκπαίδευσης Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου Δικαιοσύνης , Ν. Μολυμπάκη, απέστειλε έγγραφο (Αρ. Πρωτ. Δ1α/Γ.Π. οικ16393/9-3-20) της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Υγιεινής Περιβάλλοντος του Υπουργείου Υγείας, το οποίο προβλέπει στη σελ. 9 αυτού, υλικό που πρέπει να διαθέτουν οι χώροι εργασίας.
Δια της παρούσης σας ζητώ να απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα:
(Σημειωτέον ότι το προαναφερθέν έγγραφο αναρτήθηκε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της Υπηρεσίας την 12/3/20). Ποιό ή ποιά από τα υλικά που προβλέπονται στο ως άνω έγγραφο διατίθενται στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών;
                                                                2. Την 18/3/20 με αρ. πρωτ. 15504 αναρτήθηκε απόφαση του κ. Υπουργού Δικαιοσύνης, η οποία τιτλοφορείται : «Μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού  COVID-19 σε χώρους λειτουργίας των υπηρεσιών του Υπουργείου Δικαιοσύνης και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων».            Στο άρθρο 2 μεταξύ άλλων προβλέπεται: «Με ευθύνη του Προϊσταμένου κάθε υπηρεσίας ή φορέα καθορίζεται ο αριθμός των υπαλλήλων
και ο ορισμός όσων δύναται να παρέχουν υπηρεσία με φυσική παρουσία καθημερινά, με δυνατότητα εκ περιτροπής εργασίας στο 1/3 του αριθμού των εκάστοτε υπηρετούντων υπαλλήλων. Αυτοί θα περιλαμβάνονται σε πίνακα που θα εκδίδεται κάθε Παρασκευή, από την αρμόδια Διεύθυνση  η οποία θα ενημερώνει αμελλητί και με κάθε πρόσφορο μέσο (ηλεκτρονικά) τον κάθε υπάλληλο, με ταυτόχρονη κοινοποίηση στην αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού».
          Μέχρι στιγμής  ουδεμία ηλεκτρονική ενημέρωση έχω. Ερωτάσθε λοιπόν για ποιόν λόγο δεν ενημερώνετε ηλεκτρονικώς (ήδη από την Παρασκευή 20/3/20, όπως προβλέπει η Υπουργική απόφαση) και μάλιστα αμελλητί (όπως επίσης προβλέπει η Υπουργική Απόφαση); Επίσης ερωτώ για ποιόν λόγο δεν ενημερώθηκα ηλεκτρονικώς την 20/3/20, όπως προβλέπει η Υπουργική Απόφαση;
Ακόμα, θα πρέπει να αναφέρω ότι κατά την παρελθούσα εβδομάδα (16-20/3/20) εργάσθηκα 3 ημέρες (16,17,20/3/20). Υπενθυμίζω ότι την 18/3/20 τέθηκε σε ισχύ η προαναφερθείσα Υπουργική Απόφαση. Από την στιγμή κατά την οποία εργάσθηκα την 20/3/20, θα έπρεπε να επανέλθω στην Υπηρεσία (αφού ισχύει η εκ περιτροπής εργασία στο 1/3 του αριθμού των εκάστοτε υπηρετούντων υπαλλήλων) την 26/3/20 (κανονικά θα έπρεπε να επανέλθω την 25/3/20 αλλά επειδή η ημέρα αυτή είναι αργία λόγω εθνικής επετείου, μετατίθεται η ημέρα αυτή, στην επομένη, δηλ. την 26/3/20). Πλην όμως την 20/3/20 μου ανακοινώθηκε προφορικά από εσάς την ίδια ότι θα πρέπει να εργασθώ καθόλη την ερχόμενη εβδομάδα (23-27/3/20) πλην βεβαίως της 25/3/20. Πράγματι, προσήλθα την 23/3/20 και έκτοτε εργάζομαι κανονικά. Περί ώρα 11:10 π.μ. της ιδίας  ημέρας, κλήθηκα στο γραφείο της κ. Α. Γιαννοπούλου (το οποίο βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο γραφείο σας) για να παραλάβω τη βεβαίωση κυκλοφορίας εργαζομένου. Πράγματι προσήλθα και παρέλαβα την βεβαίωση και παράλληλα μου ανακοινώθηκε από την κ. Α. Γιαννοπούλου (παρουσία σας) ότι δεν θα προσέλθω την 26/3/20. Απάντησα ότι ούτε αυτό υλοποιεί την απόφαση του κ. Υπουργού Δικαιοσύνης και απήλθα. (Υπενθυμίζω ότι στην Υπουργική Απόφαση προβλέπεται η εκ περιτροπής απασχόληση στο 1/3 των υπαλλήλων). Ζητώ λοιπόν να μου απαντήσετε, πως είναι δυνατόν να περιλαμβάνομαι διαρκώς για την εβδομάδα 23-27/3/20 (πλην της 26/3/20) στο 1/3 των εκ περιτροπής εργαζομένων; (και πάλι υπενθυμίζω ότι κατά την εβδομάδα 16-20/3/20 εργάσθηκα 3 μέρες). Κατόπιν των ανωτέρω, αναφέρω ότι η αρίθμηση αλλά και η πράξη της διαίρεσης σαφώς και ρητώς ορίζουν ότι κάθε εργαζόμενος στην Υπηρεσία πρέπει να προσέρχεται ανά τριήμερο, πράγμα που δεν εφαρμόζεται στην περίπτωσή μου.
          Επισημαίνω πάντως ότι όλα τα παραπάνω ισχύουν με βάση μια δεδομένη κατάσταση. Ήδη από 23/3/20, η λήψη μέτρων εκ μέρους της Πολιτείας αυστηροποιήθηκε έτι περαιτέρω, καθώς επιβλήθηκαν σοβαρότατοι περιορισμοί στην κυκλοφορία. Συνεπώς, εκ των πραγμάτων θα πρέπει να ελαχιστοποιηθεί και ο αριθμός των εργαζομένων ανά υπηρεσία. Οι κίνδυνοι διασποράς του ιού κατά την μετάβαση και επιστροφή από την εργασία έχουν αυξηθεί σημαντικά. Εις ό,τι με αφορά θα πρέπει να τονίσω ότι στο Τμήμα που υπηρετώ (Γραφείο Νομολογίας Έρευνας) ουδείς προσέρχεται. Αναρωτιέμαι λοιπόν τι εξυπηρετεί η παρουσία μου επί τόσες πολλές ημέρες στην Υπηρεσία;
          Τέλος, ερωτάσθε, δυνάμει ποίων κριτηρίων, κάποιος από αυτούς που δύναται να παρέχουν εργασία, υπηρετεί π.χ. 2 μέρες την εβδομάδα και κάποιος άλλος 3 ημέρες; Με άλλα λόγια, ποια είναι τα κριτήρια με βάση τα οποία κάποιος εργάζεται στην Υπηρεσία πριν αλλά και μετά την έκδοση της προαναφερθείσας Υπουργικής Απόφασης και πως και γιατί καταρτίζεται ο πίνακας υπηρετούντων υπαλλήλων, του οποίου όμως οι τελευταίοι ουδέποτε λαμβάνουν γνώση;
          Σας ζητώ να μου απαντήσετε σε όλα τα παραπάνω τεθέντα ερωτήματα αυθημερόν και εγγράφως, ακριβώς λόγω της κρισιμότητας  της κατάστασης και των εξαιρετικών περιστάσεων που διαρκώς επιδεινώνονται. Σε περίπτωση που δεν απαντήσετε αιτιολογημένα και εμπεριστατωμένα θα θεωρήσω ότι δεν τηρείται το άρθρο 48 ΚΔΥ (Ν. 2812/2000) και η προαναφερθείσα Υπουργική Απόφαση. Κατ’ αυτόν τον τρόπο τίθεται σε κίνδυνο η ζωή μου αλλά και η ζωή άλλων ανθρώπων.
  
                                                                    Ο ΑΝΑΦΕΡΩΝ   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου