Κυριακή 22 Μαρτίου 2020

Μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 σε χώρους λειτουργίας των υπηρεσιών του Υπουργείου Δικαιοσύνης και των εποπτευομένων από αυτό φορέων

Μετά και την απαγόρευση κάθε άσκοπης μετακίνησης από τα ξημερώματα της Δευτέρας 23 Μαρτίου 2020, θεωρούμε ως Σύλλογος ακόμη περισσότερο επιβεβλημένη τη μείωση προσωπικού, ακόμη και την ενεργοποίηση κάποιου είδους τηλε-εργασίας.
Σε κάθε περίπτωση το προσωπικό ασφαλείας πρέπει να αναρτάται τουλάχιστον στα υπηρεσιακά μας e-mail.
Δείτε παρακαλώ και την Ψ5ΖΨΩ-4ΟΟ Κανονιστική Πράξη που αναρτήθηκε στις 18-3-2020 στη Διαύγεια
https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A85%CE%96%CE%A8%CE%A9-4%CE%9F%CE%9F

Α Π Ο Φ Α Σ Η
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
 Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις α) της παρ. 6 του άρθρου 5 της από 11-3-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου(Α΄55), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 8 του άρθρου εικοστού τέταρτου της από 14-3-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄64).
2. Τις διατάξεις : α) του π. δ. 96/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων» (Α΄136), όπως ισχύει, β) του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π. δ. 63/2005 (Α΄98) «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», όπως ισχύει, γ) του π. δ. 354/ 1997 (Α΄239) «Διατήρηση από το Υπουργείο Δικαιοσύνης της εποπτείας Νομικών Προσώπων».
3. Την αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/109/οικ.8000/16-3-2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών «Επιπρόσθετα επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού.».
4. Την εξαιρετικά επείγουσα και επιτακτική ανάγκη για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και με σκοπό αφενός την προστασία των εργαζομένων και των συναλλασσόμενων και αφετέρου τη διασφάλιση της λειτουργίας των υπηρεσιών και των φορέων του Υπουργείου Δικαιοσύνης, σε επιχειρησιακά ανεκτό επίπεδο και την αποφυγή της πιθανότητας ολικής αναστολής λειτουργίας ιδιαίτερα νευραλγικών υπηρεσιών του.
5. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε
1. Ο Προϊστάμενος κάθε υπηρεσίας ή φορέα αρμοδιότητας Υπουργείου Δικαιοσύνης είναι αρμόδιος για τον ορισμό της διαδικασίας παροχής εξ αποστάσεως εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη το στελεχιακό δυναμικό και την αποστολή τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις εκάστοτε κείμενες διατάξεις και στην παρούσα απόφαση. Στους υπαλλήλους που θα εργάζονται σε καθεστώς εξ αποστάσεως εργασίας, οι αρμόδιοι Προϊστάμενοι μεριμνούν για τη συστηματική παρακολούθηση και έγκαιρη εκπλήρωση του ανατιθέμενου έργου, θέτοντας προς τούτο ρητές προθεσμίες, υποχρεώσεις τακτικής, τουλάχιστον εβδομαδιαίας, αναφοράς προόδου και τυχόν λοιπές προϋποθέσεις. Οι υπάλληλοι υποχρεούνται να λαμβάνουν ειδική μέριμνα για την ασφάλεια και προστασία των υπηρεσιακών και προσωπικών δεδομένων που διαχειρίζονται κατά την εκτέλεση του ανατιθέμενου έργου. Με Αποφάσεις και Οδηγίες του Υπουργού, του Γενικού Γραμματέα, της Υπηρεσιακής Γραμματέως, των Γενικών Διευθυντών και των Προϊσταμένων Αυτοτελών Υπηρεσιών που υπάγονται στον Υπουργό, κατά περίπτωση, είναι δυνατόν να τίθενται ειδικότεροι κανόνες για την ανάθεση και την παρακολούθηση της προσήκουσας εκτέλεσης εξ αποστάσεως εργασίας.
2. Με ευθύνη του Προϊσταμένου κάθε υπηρεσίας ή φορέα καθορίζεται ο αριθμός των υπαλλήλων και ο ορισμός όσων δύνανται να παρέχουν υπηρεσία με φυσική παρουσία, καθημερινά, με δυνατότητα εκ περιτροπής εργασίας στο 1/3 του αριθμού των εκάστοτε υπηρετούντων υπαλλήλων. Αυτοί θα περιλαμβάνονται σε πίνακα που θα εκδίδεται κάθε Παρασκευή, από την αρμόδια Διεύθυνση η οποία θα ενημερώνει αμελλητί και με κάθε πρόσφορο μέσο (ηλεκτρονικά) τον κάθε υπάλληλο, με ταυτόχρονη κοινοποίηση στην αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού.
3. Σε περίπτωση δυσχέρειας λειτουργίας μιας οργανικής μονάδας, λόγω απουσίας μεγάλου αριθμού προσωπικού αυτής, είναι δυνατή η κάλυψη του έργου της με προσωπικό από άλλη οργανική μονάδα. 4. Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τους υπαλλήλους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, όπως αυτές προσδιορίζονται στις κείμενες διατάξεις και τις σχετικές εγκυκλίους. Οι ανωτέρω υπάλληλοι μετακινούνται από θέσεις συναλλαγής με το κοινό σε θέσεις χωρίς συναλλαγή ή παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία.
5. Κάθε Προϊστάμενος υποχρεούται να ορίσει εγκαίρως προσωπικό ασφαλείας για την αντιμετώπιση εξαιρετικών περιστάσεων, με αμελλητί υποχρέωσή του να ενημερώνει την αρμόδια Γενική Διεύθυνση.
6. Εάν διαπιστωθεί κρούσμα της νόσου, η συγκεκριμένη ομάδα υπαλλήλων της παραγράφου 2 αποχωρεί, λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα για την απολύμανση του χώρου και αναλαμβάνει εργασία στο κατάστημα της Υπηρεσίας η επόμενη κατά σειρά ομάδα υπαλλήλων ή υπάλληλοι του προσωπικού ασφαλείας, ανάλογα με την περίσταση. Σε κάθε περίπτωση, για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων ο Προϊστάμενος οφείλει να συμβουλευθεί τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ). 7. Οι Προϊστάμενοι των περιφερειακών υπηρεσιών ενημερώνουν τη Γενική Διεύθυνση στην οποία υπάγονται για τα μέτρα που λαμβάνουν σύμφωνα με το παρόν άρθρο.
8. Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας απόφασης δεν υπάγονται οι δικαστικές και εισαγγελικές αρχές, οι Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες καθώς οι Εταιρείες Προστασίας Ανηλίκων στις οποίες λειτουργούν Στέγες φιλοξενίας Ανηλίκων σε εικοσιτετράωρη βάση. Άρθρο 2 Η παρούσα ισχύει από την ανάρτησή της στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η έκτακτη ανάγκη λήψης μέτρων αποφυγής και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.
 Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου